OBČUTI IN POVEJ

Igraj in občuti je nova igra, ki smo jo naredili učenci lego robotike OŠ Blanca za projekt Lego FLL.


Opis izhodišč za nastanek igre:

Osebna rast je lahko hobi, nekateri mladostniki in naši vrstniki se ne srečujejo s tem hobijem, saj ni tako pogost in znan. Zato bo naša ekipa pod imenom RoboBlanca pokazala, razkrila in preučila kako lahko zvišamo osebnostno rast mladostnikov in ljudi s pomočjo socialne  igre, ki bo vsebovala uporabo tehnologije in umetnosti. S tako igro bi tudi pomagali mladostnikom, da bi se lažje spopadali s težavami v življenju.

Problemi, s katerimi se srečujemo mladostniki: slabe ocene, govorice ostalih, slabi dogodki, slaba samopodoba, družinske težave, odpor do šole, nasilje med najstniki, težave s prehranjevanjem, težave z učenjem, kako do denarja, za nasvete ne upamo vprašati, iščemo sami odgovore, prve ljubezni in razočaranja, nisem dovolj lep/dober, nihče me ne mara, smrt bližnjega…

Navodila za igro:
Za igro bo na razpolago veliko kartic z opisanimi problemi in aktivnostmi. Nekdo je voditelj igre, običajno odrasla oseba. Ko se bo skupina lotila te igre, bo vsak udeleženec ali nekaj udeležencev žrebalo kartico in vsi bodo naredili aktivnost, ki bo napisana na kartici.

Na vsaki kartici bo opisan problem, pripravljen bo izziv, povezan s tem problemom. Udeleženci bodo morali povedati občutke ob soočenju s tem problemom, sledila bo krajša debata. Nato bomo s telefonom prebrali QR kodo, ki nam bo predvajala določeno glasbo ob kateri bodo udeleženci z flomastri narisali svoja čustva ob soočanju s svojim problemom. Lahko bodo izbrali možnost, da ustvarjajo npr. z glino namesto z barvami. Na tej spletni bo tudi dodatna literatura o tej temi in zapisi odraslih ljudi (naši intervjuji) iz časov, ko so sami doživljali te težave.

Spodaj so povezave na kratice. Za zdaj smo naredili dve kartici, več jih bomo v naslednjih tednih.

Učenci lego robotike




INTERVJU S PSIHOLOGINJO IZ VIŠNJE GORE

S katerimi težavami se srečujejo mladostniki, ki vas obiščejo?

S čustvenimi, vedenjskimi, razno raznimi. Npr. če se ne znajo vključiti družbo, če imajo doma težave…

Kako, s čim jim pomagate?

Najbolj pomaga pogovor, pripravim pa jim tudi delavnice, s katerimi si lahko pomagajo pri težavah. Velikokrat se zgodi, da se najstnikom problemi nalagajo eden na drugega in jih težko rešujejo sproti, velikokrat tudi ne znajo izraziti čustev, zato so pogovori in delavnice zelo učinkoviti.

Ali jim pri njihovih težavah lahko pomaga tehnologija?

Če bi tehnologijo uporabljali nadzorovano, bi jim lahko pomagala, saj bi preko nje lahko iskali rešitve. Npr. nekdo bi dobil slabo oceno in bi po internetu poiskal vaje za popravo ocene.

Kaj pa umetnost?

Seveda. Tisti, ki pa niso najbolj navdušeni nad umetnostjo, se jim lahko ponudi, da rišejo kakor znajo, če tudi ni najlepše, saj jim bi tako lahko bilo lažje izražati čustva.

Naš projekt je osebnostna rast. Menite, da se najstniki s tem dovolj ukvarjajo?

Da. Ampak ne vedno na pravi način. Primer takega ravnanja: punca se odloči, da bo shujšala, čeprav je že dovolj suha. To ni pravi pristop, ki lahko privede tudi do motenj hranjenja.

Kaj bi pripomoglo, da bi tej temi posvetili več pozornosti?

Izboljšanje odnosov v družini, med vrstniki. In pa, da bi vedno imeli podporo, da v situacijah ne bi bili sami. Namreč lepo je, da imamo ob sebi nekoga, ki nas podpira.

Naša ekipa je ustvarila socialno igro na temo osebnostna rast. To so kartice, na katerih je problem s katerim se sreča najstnik. Igralci morajo svoje misli, čustva in občutke narisati, še prej pa skenirati QR kodo, ki jih odpelje na povezavo z glasbo.

Ob glasbi rišejo svoje občutke. Kaj menite o tem?


Zelo zanimivo. Všeč mi je, da ste zraven vključili glasbo, saj ta pomirja. In ko občutke narišejo na papir, jih lahko bolje razumejo in spoznavajo.

Bi lahko še kaj izboljšali?

Na karticah, bi lahko bile rešitve na koga vse se lahko obrnejo najstniki. Tom telefon, CSD( center za socialno delo) itd.

Igro bomo preizkusili tudi v razredu med učenci. Njena prednost je, da se igralci bolje povežejo z soigralci. Bi igra lahko imela še kakšno prednost? Kaj pa slabosti?

Prednosti bi bile, da se bolje razumeš s soigralci, spoznaš občutke, ni tekmovalna. Slabosti pa sploh ne zaznavam.

NAJLEPŠA HVALA ZA POGOVOR.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja